Renkantis elipsinį treniruoklį

Renkantis elipsinį treniruoklį

Pasipriešinimo stiprumas. Moderniuose elipsiniuose treniruokliuose mynimo pasipriešinimas dažniausiai yra reguliuojamas. Verta atkreipti dėmesį ar tai tesk daryti rankiniu, ar automatiniu būdu. Įrenginiai su rankiniu reguliavimu pigesni, tačiau norint padidinti ar sumažinti pasipriešinimą, reikia pasukti rankeną ir tai gali būti nepatogu. Įsigijus įrengimą su reguliavimu automatiniu būdu, užtenks paspausti mygtuką. Kai kurie aukšto lygio mechanizmai pasipriešinimą reguliuoja automatiškai, palaikydami tinkamą širdies ritmą. 


   Treniruoklyje tatp pat gali būti įmontuotas pulso matuoklis. Per didelis krūvis nėra sveika, tad matuoklis leidžia stebėti pulsą ir laiku sumažinti krūvį. Idealiausias sprendimas yra treniruoklis su automatiniu pulso reguliavimu. Jutiklio pagalba treniruoklis automatiškai mažins ar didins krūvį, kad išlaikytų tinkamą pulsą pagal pasirinktą sportavimo programą. Matuokliai yra kelių rūšių: 

  • Belaidis krūtinės diržas – užtikrina tikslumą.
  • Sensorinis matuoklis, kuris prie sportuojančiojo jungiamas laidu arba signalą perduoda lytėjimu. Šio tipo matuokliai būdingi žemesnės kokybės treniruokliams.

   Atramos rankoms. Treniruokliai, turintys judančias atramas rankoms, suteikia galimybę mankštinti ir apatinę, ir viršutinę kūno dalį. Jei atramos nejuda – tada visas krūvis teks tik apatinei kūno daliai. Gali rinktis treniruoklį, turintį abi funkcijas.
 

   Yra trys pedalų variantai. Patys paprasčiausi – nejudantys, minant nekrypsta kartu su pėda. Antras variantas – prisitaikantys (articulating) pedalai, kurie prisitaiko prie pėdos pozicijos mynimo metu. Ši funkcija pėdai leidžia natūraliai judėti kartu su keliu ir kulkšnimi. Taip minti kur kas patogiau. Pakreipiami (adjustable) pedalai leidžia keisti ir pedalo kampą. Galima nustatyti 0, 5 ar 10 laipsnių pedalo nuolydį. Reguliuojant pedalą kyla kulnas ir atsiranda atrama kulnui, tad visas svoris nebėra nešamas ant pado pagalvėlių.


   Treniruoklio svoris ir dydis. Mažesnis treniruoklis paprastai yra lengvesnis, tad puikiai tinka taupantiems vietą. Didelio treniruoklio privalumas – stabilumas. Su tokiu treniruokliu sportuoti patogiau ir mažesnė tikimybė, kad jis pradės klibėti ar sulūš. Didesni ir sunkesni treniruokliai laikomi kokybiškesniais.
 

   Automatinės treniravimosi programos gali padidinti treniruotės efektyvumą. Jos parengtos pagal tam tikras svorio metimo programas, kurios yra pripažintos ir naudojamos sporto klubuose. Kai kurie treniruokliai turi net apie 20 skirtingų programų, tačiau čia kaip ir su skalbimo mašinomis – dažniausiai yra naudojamos 3-4 programos.
 

   Žingsnio ilgis. Mažuose treniruokliuose žingsnio ilgis gan trumpas ir siekia tik 16“, ko pakanka jei esi žema. Nuo 18 iki 21 colio žingsnis laikomas vidutiniu. Aukštoms sportininkėms skirtuose treniruokliuose žingsnio ilgis siekia net 26 colius. Idealiausia, jei ilgis yra reguliuojamas, tuomet tikrai nekils problemų jei treniruokliu naudosis keli žmonės. 
 

   Verta žinoti, kad mynimas su bet kuriuo treniruokliu turi būti tolygus ir sklandus– jokio cypimo ar trinties. Taip pat treniruokliai, kurių ašys sujungtos hermetiškais guoliais bus kur kas patvaresni už tuos, kurių sujungtos įvorėmis. Hermetiškumas užtikrins, kad į ašis nepateks purvo, kas gali pabloginti mechanizmo darbą ir ilgaamžiškumą.
 

   Pagrindinis patarimas – nepermokėki už papildomas funkcijas. Nori mankštinti tik apatinę kūno dalį – tau nereikalingos judančios rankų atramos. Treniruokliu naudosies tu viena – nereikalingas reguliuojamas žingsnio ilgis. Žinai kaip nori mankštintis – nereikalingos automatinės mankštos programos. Tiesiog išsirink savo poreikius atitinkantį elipsinį treniruoklį.

Bigsport.lt - sporto prekės internetu.